CountryGermany
Length98min
LanguageGerman
DirectorDominik Wessely
ScreenwriterDominik Wessely, Herbert Schwering
ProducerChristine Kiauk
Herbert Schwering
DoPHajo Schomerus
EditorAnnette Muff
CastMario Adorf
Senta Berger
Margarethe von Trotta
Marek Lieberberg
GenreKinodokumentation

fail2

In the documentary IT COULD HAVE BEEN WORSE - MARIO ADORF director Dominik Wessely looks at Mario Adorf\'s life and unique career and tells of his passion for theatre, cinema, singing and story writing. The screen and the stage have shaped the life of the 88-year-old artist, one of the greatest German acting stars of the past 60 years, to this day. He has acted in over 200 films, how did he choose his roles?



Dominik Wessely
DOMINIK WESSELY wurde 1966 in Berlin geboren. Er studierte Neuere Geschichte, Kunstgeschichte und Philosophie in München sowie Regie/Dokumentarfilm an der Filmakademie Baden-Württemberg. In seinem Debüt „Die Blume der Hausfrau“ (1998) verschmischte er die beobachtende Methode des Dokumentarfilms mit Elementen des Genrekinos, wofür er viel Anerkennung bekam. 2002 wurde seine Doku-Serie „Broadway Bruchsal“ mit dem Grimme-Preis ausgezeichnet.

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CountryGermany
Length98min
LanguageGerman
DirectorDominik Wessely
ScreenwriterDominik Wessely, Herbert Schwering
ProducerChristine Kiauk
Herbert Schwering
DoPHajo Schomerus
EditorAnnette Muff
CastMario Adorf
Senta Berger
Margarethe von Trotta
Marek Lieberberg
GenreKinodokumentation

In the documentary IT COULD HAVE BEEN WORSE - MARIO ADORF director Dominik Wessely looks at Mario Adorf\'s life and unique career and tells of his passion for theatre, cinema, singing and story writing. The screen and the stage have shaped the life of the 88-year-old artist, one of the greatest German acting stars of the past 60 years, to this day. He has acted in over 200 films, how did he choose his roles?



Dominik Wessely
DOMINIK WESSELY wurde 1966 in Berlin geboren. Er studierte Neuere Geschichte, Kunstgeschichte und Philosophie in München sowie Regie/Dokumentarfilm an der Filmakademie Baden-Württemberg. In seinem Debüt „Die Blume der Hausfrau“ (1998) verschmischte er die beobachtende Methode des Dokumentarfilms mit Elementen des Genrekinos, wofür er viel Anerkennung bekam. 2002 wurde seine Doku-Serie „Broadway Bruchsal“ mit dem Grimme-Preis ausgezeichnet.